DESENVOLUPAMENT PERSONAL I FORMACIÓ
(DE 12 A 16 ANYS)
TROBAR EL CAMÍ
Preparem i acompanyem l’adolescent per prendre decisions i trobar el seu camí. Treballem per aconseguir un rendiment òptim d’acord amb les capacitats de cada alumne/a amb metodologies adaptades a les diferents necessitats. Volem joves que arribin a ser dones i homes compromesos amb la societat i coherents amb el seu pensament.
- Tutoria individual: Cada professor/a destina un mínim de 2 hores setmanals a atendre individualment l’alumnat del qual n’és tutor/a individual. Cada professor/a té assignat un màxim de 15 alumnes. D’aquesta manera assegurem un acompanyament molt personalitzat acompanyant a l’alumnat tant des d’una basant pedagògica com, també, personal i emocional.
- Tutoria de grup (1h setmanal): És espai on es treballen activitats encaminades a assolir els objectius del curs. Segons el moment, poden ser de carácter organitzatiu, de cohesió de grup, d’autoconeixement, d’analitzar situacions de risc pròpies de l’edat…
Psicopedagoga i mestra educació especial: Donen suport a l’equip de tutors/es, a les famílies i a l’alumnat en determinades situacions (orientació acadèmica, Plans Individualitzats, proves internes, etc.). Tenim grups de reforç d’aprenentatges i grups d’habilitats socials.
- Projectes d’àmbits i transversals: Als diferents cursos d’ESO es duen a terme projectes relacionats amb diverses matèries. Potenciem l’autonomia, la creativitat i el treball en equip de l’alumnat partint dels seus interessos i procurant augmentar la seva motivació i interès.
- Grups flexibles: Els diferents cursos d’ESO en algunes matèries es dupliquen o tripliquen, per tal de poder personalitzar més l’aprenentatge i fer que aquest els sigui més significatiu.
- Codocència: dins l’horari tenim establertes unes hores en què més d’un professor/a entra a l’aula per tal d’afavorir, també, una atenció més personalitzada de l’alumnat i, alhora, facilitar l’adquisició dels diversos coneixements. El fet que hi hagi varietat de maneres de fer a l’aula propicia enfocaments variats (metodologies, estratègies, recursos…), un millor aprofitament del temps de treball i permet el treball de col·laboració entre docents.
- STEAM: A 1r, a 2n i 3r d’ESO tenim una hora setmanal STEAM. En ella treballem de forma competencial fent un projecte que engloba les ciències, la tecnologia i les matemàtiques.
Al llarg dels diferents cursos d’ESO es realitzen projectes transversals que serveixen per treballar la convivència i els valors amb tot l’alumnat:
- Servei Comunitari – 3r d’ESO
- Padrins i fillols – Infantil i 4t d’ESO
- Jornades Esportives – ESO
- Projectes solidaris – ESO
- Pla de Suport Conductual Positiu
A partir de 2n d’ESO, oferim la possibilitat a l’alumnat de cursar algunes matèries addicionals que li permetran, un cop acabi 2n de batxillerat, obtenir el diploma de Batxillerat Americà.